Screenshots en interviews XPages project ROC Mondriaan

Woensdag 1 juni 2011 was het zover, de officiële afronding van het succesvolle Ronde van Texel project. Het XPages project waar Lotus Loves People ondersteuning aan ROC Mondriaan studenten van ICT en Techniek heeft gegeven. Delen van het project zijn uitgevoerd met XPages. Het resultaat is ernaar.

ROC Mondriaan organiseerde de middag die werd ingeluid met een gastcollege van Marnix Kemme (IBM) en Edwin Kanis (Imtech). Het onderwerp was Social Business en de ruim 100 aanwezige studenten luisterden met volle aandacht naar de 3 kwartier durende presentaties. De presentatie van Edwin staat onderaan de pagina.

Na het gastcollege gaven de bij het project betrokken studenten Wiebe, Kelvin en Michel een presentatie van het Inschrijf- en Informatiesysteem en het Relatie Beheersysteem.

Voordat het officiële gedeelte begon, vroegen we de bij het project betrokken studenten wat hun ervaring met XPages is. Hun reactie zie en hoor je in de volgende video.


Presentatie van Edwin Kanis


Nog geen ervaring met XPages?

AppliGate organiseert geregeld de 4-daagse cursus XP852 – Lotus Domino Designer 8.5.2 Basic XPage Applications. De eerst volgende cursus is op 15 september 2011.

Comments
3 Responses to “Screenshots en interviews XPages project ROC Mondriaan”
  1. Michel van der Linden zegt:

    Voor mij was het een mooie ervaring om met Xpages te werken.
    Je ziet dat er steeds meer dingen mogelijk zijn.
    Het Lotus Love People team heeft mij heel goed geholpen en ik heb veel van deze mensen geleerd.
    Ik zou zeker Xpages nog een keer gebruiken.
    Een voordeel van Xpages is dat je niet veel kennis hoeft te hebben om een mooie en geavanceerde applicatie te bouwen. En dit kan allemaal in een zeer korte tijd.

  2. Kelvin Kettenis zegt:

    De afgelopen maanden dat ik met Xpages heb gewerkt hebben mij er goed bevallen !
    Met nadruk op het hele “Drag en Drop” systeem, omdat ikzelf een minimale kennis heb van programmeertalen.
    Plus de hulp die ik heb gekregen van de Lotus Loves People groep om mijn ontbrekende kennis in te vullen is mijn project tot een goed eind gekomen. Ik zal zeker nog een keer met Xpages gaan werken!

  3. Rob Bontekoe zegt:

    Op 25 juni werd de ronde om Texel gehouden. Liefst 400 catamarans namen deel aan het evenement. Zie verslag van Jur Keuning: http://www.lotuslovespeople.nl/llp.nsf/dx/roc-mondriaan-ict-wind-in-de-zeilen-met-x-pages.htm

Geef een reactie

