Toegang tot Lotus Domino 8.5.2 Server onder Windows 7 Probleem

Lotus Domino

Het installeren van Lotus Domino 8.5.2 Server onder Windows 7 Professional verliep soepel. Wat me wel opviel is dat de server automatisch als service wordt gestart, niet handig maar vooruit. De op de server geïnstalleerde XPage applicatie werkte lokaal ook uitstekend.

Toen de volgende stap. Ik wilde de applicatie ook vanaf een andere machine testen en daar liep ik tegen de firewall van Windows 7 aan. Ik had geen idee hoe ik dit moest oplossen. De oplossing werd in mijn schoot geworpen toen ik de server stopte en opnieuw startte; toen verscheen het bekende vraag van Windows of ik de blokkering wilde opheffen en het antwoord zal duidelijk zijn.

Geef een reactie

