Nieuwe blog over GAE en GWT

Al enige tijd ben ik aan het stoeien met mijn experimentele web site in de Google Cloud met Google App Engine: http://appligate.appspot.com. Dit levert op zich weinig problemen op als je gewend bent om applicaties met servlets te bouwen.

Google Web Toolkit

Om het echter echt Web 2.0 te maken ga ik Google Web Toolkit gebruiken. Denk aan applicaties zoals een shopping cart of een interface voor REST web services zoals LotusLive, Lotus Connections, WordPress of mijn eigen web services, dus voor alle moderne web appplicaties.

Het koppelen met deze applicaties waarvoor ik Restlets gebruik leveren weinig problemen op;  het probleem zit hem in  de koppeling tussen de servlets en gebuikerskant. Nu is GWT een hele nieuwe wereld voor mij, die ik spoedig hoop te door gronden.

Nieuwe Blog

Omdat ik mogelijk ook een cursus wil opzetten voor dit soort applicatie zet ik mijn tussentijdse bevindingen in een nieuwe blog: http://appligategae.wordpress.com/about/ voor de reden of op  http://appligategae.wordpress.com/ voor de posts.

Mocht je ook op dit vlak ook bezig zijn dan kunnen we mogelijk ideeën uit wisselen.

Geef een reactie

