Lotus Loves People Daily perikelingen

Indian lotus

Image via Wikipedia

Twee zaken vandaag.

Allereerst wil ik melden dat mijn #lotuslovespeople heeft gewerkt voor de The Lotus Loves People Daily. Mijn bericht staat vermeld in dit katern (verwijzing ernaar onder in de krant).

Van een tweede geval ben ik geschrokken. Wat blijkt? Ik heb de Promote It optie van The Lotus Loves People Daily aangezet. Dit heeft tot gevolg dat er elke dag een tweet uitgaat om ca. 8.00 uur zoals het volgende voorbeeld:

The Lotus Loves People Daily is out! Top stories today by @UberTwiter @edbrill @paulusveltman @willemsej

Gevolg is dat degenen die vermeld staan in de tweet ook het bericht krijgen. En dat is spam. Eerst heb ik de Promote It optie weer uitgezet, maar naar geruststellende woorden van @paultusveltman en @marco_simons weer aangezet omdat ik anders dit elke ochtend zelf zou moeten doen. Mede gesterkt door het artikel van Paulus Veltman in de krant dat laat zien hoe je kunt voorkomen dat je in de lijst van auteurs voorkomt: How to Stop The Obnoxious “Top stories today by @yourname” Spam on Twitter.

paulusveltman: @RobBontekoe Excuses overbodig. Ik denk dat veel mensen het leuk vinden om “geciteerd” te worden. Ik zelf twijfel een beetje. @marco_simons (about 2 hours ago from HootSuite in reply to RobBontekoe)

Nogmaals, zelf ben ik zéér enthousiast over de krant omdat ik informatie krijg die ik anders zeker gemist zou hebben. Vandaag bijvoorbeeld stond er een video in over MindMeister die liet zien hoe je bestanden kon slepen naar een mindmap. Uiteraard kan dit ook weer on-line gedeeld worden (HNW toch?). Ik vind dit echt gaaf en hopelijk anderen ook!

Uiteraard tweet ik dit bericht met #lotuslovespeople en ik ben overtuigd dat de The Lotus Loves People Daily bij zal dragen aan een nog betere bekendheid van Lotus Loves People.

Ben weer benieuwd.

Geef een reactie

