Google Wave

Zo net heb ik gekeken naar een YouTube presentatie van een uur over Google Wave: http://www.youtube.com/watch?v=v_UyVmITiYQ.

Zie de volgende link voor een korte beschrijving van Google Wave: http://thinkvitamin.com/dev/six-ways-that-google-wave-is-going-to-change-your-business-career-and-life/

Wat mij het meeste opviel waren de online IM demo’s, waarin iedere uitgenodigde live in dezelfde tekst kon wijzigen en live commentaar kon geven. Heel anders dan wat ik tot nu toe gewend ben met IM.

Klapstuk van de presentatie was voor mij de demo tussen de Engelse Google presentator en zijn Franse collega. Tekst, door de presentator ingetikt in het engels, werd live vertaald naar het Frans toe en omgekeerd. Ik begreep dat er 20 talen ondersteund worden. Laten we hopen dat het Nederlands daar ook toe behoort. Maakt het internationaal communiceren wel heel makkelijk en effectief.

Ook werd de nieuw spellingchecker getoond die woorden in zinsverband corrigeert of in het rood onderstreept als er meedere mogelijkheden zijn. Heel gaaf.

Zou natuurlijk geweldig zijn als Lotus ook met dit soort features komt.

Geef een reactie

